Nagranie w ramach projektu Shadows for the Masses odbyło się 2 kwietnia w klubie Sen Pszczoły w Warszawie. Rozpoczęło się około godziny 9.00 i trwało 7 godzin. Część zdjęć powstała również tydzień wcześniej. Przedsięwzięcie zostało przygotowane przez grupkę polskich fanów, którzy dysponując zerowym budżetem, zorganizowali fachową ekipę oraz zaplecze techniczne, aby nakręcić profesjonalny teledysk.

Reklama

Gotowe wideo można obejrzeć TUTAJ.

W scenariuszu uwzględniono charakterystyczne motywy z pięćdziesięciu oryginalnych teledysków Depeche Mode. Każdy z uczestników nagrania miał do przygotowania specjalne stroje oraz rekwizyty.

Na planie pojawiło się także nowe pokolenie "depeszy" - czwórka dzieci, z których najmłodsze ma 7 miesięcy. Oprócz fanów w klipie udział wzięły również dwa owczarki niemieckie, biały buldog oraz... kura.

Reklama

"Shadows for the Masses" jest kontynuacją ubiegłorocznego projektu, w którym ponad 60 fanów z okazji 30-lecia Depeche Mode nagrało lipduba do piosenki "Just Can't Get Enough". Teledysk, nakręcony jednym ujęciem w niecałe pięć godzin, zyskał dużą popularność wśród fanów na całym świecie, osiągając ponad 50 000 wyświetleń w serwisie YouTube. "Lipdub for the Masses" został również doceniony na międzynarodowych portalach internetowych i forach, a także m.in. przez byłego członka zespołu, Alana Wildera.