"Viva la Vida Or Death And All His Friends", nazwana tak na cześć meksykańskiej malarki Fridy Kahlo, z pewnością jeszcze poprawi swój wynik. Pod koniec listopada do sklepów trafi bowiem jej edycja specjalna, która zawierać będzie osiem niepublikowanych wcześniej utworów. Zainteresowanie albumem dodatkowo podgrzewa trwająca właśnie światowa trasa koncertowa Coldplay.

Ranking najlepiej sprzedajacych się płyt, ogłoszony przez United World Charts, zdominowali wykonawcy brytyjscy. Drugie miejsce zajęła Amy Winehouse, której album "Back to Black", licząc z rokiem ubiegłym, osiągnął nakład 11,2 miliony egzemplarzy! Królowanie retro-soulu na światowych listach przebojów potwierdza znakomita sprzedaż debiutanckich płyt 24-letniej Duffy i o rok młodszej Leony Lewis.

Jak na królową popu słabo wypadła Madonna. Jej ostatni album "Hard Candy" ledwie przekroczył barierę 3 milionów sprzedanych egzemplarzy. Równie chętnie nabywano zgrane przeboje ABBY, tym razem w interpretacji aktorów występujących w musicalu "Mamma Mia!".

A oto pierwsza dziesiątka rankingu United World Charts:

1. Coldplay - "Viva la Vida or Death and All His Friends" - 5.728.000 egz.

2. Amy Winehouse - "Back to Black" - 5.234.000 egz.

3. Duffy - "Rockferry" - 3.758.000 egz.

4. Leona Lewis - "Spirit" - 3.552.000 egz.

5. Rihanna - "Good Girl Gone Bad" -3.157.000 egz.

6. Madonna - "Hard Candy" - 3.001.000 egz.

7. "Mamma Mia! The Movie Soundtrack Mamma Mia!" - 3.000.000 egz.

8. Lil Wayne - "Tha Carter III" -2.863.000 egz.

9. Metallica -"Death Magnetic" - 2.857.000 egz.

10. Alicia Keys - "As I Am" -2.750.000 egz.