Gwiazdą pop stała się już po premierze pierwszego albumu. "Lungs" ukazało się na rynku w 2009 roku i dzięki singlom "Dog Days Are Over", "Rabbit Heart (Raise It Up)" czy "You've Got The Love" płyta bardzo długo utrzymywała się w zestawieniach najlepiej sprzedających się krążków na całym świecie. Debiutująca Florence zgarnęła wtedy też m.in. nagrodę Critic's Choice na Brit Awards czy Best UK and Ireland New Act na MTV Europe Music Awards, zajęła też trzecie miejsce w prestiżowym plebiscycie BBC Sound of 2009.

Reklama

Oczekiwania związane z drugą płytą Florence And The Machine były ogromne, ale zarówno krytyka jak i publiczność przyjęły ją bardzo dobrze. "Ceremonials" ukazała się w 2011 roku, promowana przez utwory "What the Water Gave Me" czy "Shake It Out". Wydawnictwo pociągnęło za sobą intensywną promocję – Florence koncertowała na całym świecie, przez ponad dwa lata. To właśnie bardzo intensywna trasa koncertowa sprowokowała Florence Welch do wycofania się z show biznesu i skupienia na życiu prywatnym.

W rezultacie piosenki, które stworzyła na nowy album są znacznie bardziej osadzone w rzeczywistości, niż na poprzednich krążkach. – "Ceremonials" w dużej mierze koncentrowało się na tematach związanych ze śmiercią i wodą, natomiast ten album opowiada o uczeniu się, jak żyć i jak kochać w realnym świecie raczej niż o uciekaniu od niego – mówi o "How Big, How Blue, How Beautiful". – To dosyć przerażające, bo w ten sposób za niczym się nie chowam, ale czułam, że tak ma być.

Płyta ukazała się na początku czerwca i składa się na nią 11 utworów (a w wersji deluxe 16!), które powstały dzięki współpracy m.in. z Paulem Epworthem, doskonale znanym z poprzednich kompozycji Florence i Markusem Dravsem, odpowiedzialnym za brzmienie albumów Arcade Fire czy Björk. – Marcus pracował z Björk przy "Homogenic", która jest dla mnie bardzo ważną płytą. Czułam, że znaleźliśmy równowagę pomiędzy żywym graniem, a elektroniką łącząc te dwa światy. Chciałam stworzyć potężne brzmienie, które byłoby jednocześnie delikatne – opowiada o współpracy z Dravsem Florence.

Reklama

W związku z premierą albumu "How Big, How Blue, How Beautiful" Florence And The Machine rozpoczynają kolejne światowe tournée. Na trasie na szczęście nie zabraknie Polski. Wejściówki na koncert w Łodzi dostępne będą od 19 czerwca na stronach Go-ahead.pl, Biletomat.pl, Eventim.pl, eBilet.pl, Ticketpro.pl oraz w sklepach sieci Empik, Media Markt i Saturn.