Obraz dzisiejszej sceny elektronicznej nie byłby pełen bez uznania wkładu, jaki Guy i Howard Lawrence wnieśli wraz z ukazaniem się ich debiutanckiego "Settle" w 2013 roku. Płyta przez wiele tygodni znajdowała się na czele kluczowych zestawień najpopularniejszych wydawnictw i otworzyła drogę kolejnym młodym wykonawcom nowej fali elektroniki.

25 września ukaże się drugi album Disclosure – "Caracal". – Teraz czujemy się jak zespół, a nie tylko autorzy muzyki klubowej – powiedział Howard. – To, jak piszemy teraz, to songwriting w klasycznej postaci – utwory, które możesz zagrać na pianinie. 

Ich gusta i inspiracje zmieniły się od momentu, w którym założyli Disclosure w 2010 roku. Teraz to zestaw jeszcze bardziej eklektyczny i złożony. Rozgłos, który zyskali, umożliwił im współpracę z legendami, które od dawna podziwiali – poczynając od Todda Edwardsa i DJ Premiera, a na Nile'u Rodgersie i Q-Tipie kończąc. Gości nie brakuje na nowym albumie – w nagraniach "Caracal" duet wsparli m.in. The Weeknd, Sam Smith, Gregory Porter czy Lion Babe, a całość wyprodukował Jimmy Napes, "kluczowy element zespołu", jak określił go Howard.

Warto dodać, że współpraca na linii Disclosure-Sam-Smith-Jimmy Napes układała się na tyle dobrze, że podczas wspólnej, dwudniowej sesji powstał nie tylko singlowy "Omen", ale też nowe produkcje na album Smitha. Muzycy stworzyli ponadto wspólnie jeden z najbardziej wyczekiwanych utworów jesieni – numer przewodni kolejnego filmu o Bondzie"Spectre". Kawałek "Writing's on the Wall" swoją premierę będzie miał w dniu premiery "Caracal" – 25 września.

W ostatnich latach Disclosure koncertowali na całym świecie, ale ci, którzy widzieli ich na żywo i tak będą zaskoczeni rozmachem trasy promującej "Caracal". – Trasa promująca "Settle" pokazała nam, jakie koncerty chcemy grać i w jakiej stylistyce się poruszać. Najpierw chcieliśmy po prostu grać w klubach, ale teraz już wiemy, że choć gramy muzykę taneczną – możemy ją zaprezentować w teatrze albo sali koncertowej z prawdziwego zdarzenia – powiedział Howard. Zgodnie z zapowiedziami muzyków nowe show ma być jeszcze większe i jeszcze lepsze.

Wejściówki na występ Disclosure na warszawskim Torwarze trafią do sprzedaży 2 października, a od 30 września trwać będzie przedsprzedaż na Go-ahead.pl.