Podczas tworzenia materiału na album Björk inspirowała się przyrodą i nowoczesną technologią. – Z początku padł pomysł, aby "Biophilia" była po prostu domem w Islandii, w którym każdy pokój byłby inną piosenką – tłumaczy artystka. – Ludzie przyjeżdżaliby do tego domu, a ja nie musiałabym tyle jeździć z koncertami. Później jednak skontaktowali się ze mną przedstawiciele National Geographic i zaproponowali współpracę. Pomyślałam: "Wow, chcę pracować w jednej firmie z lemurami i rekinami!". W każdym mieście, które odwiedzimy w ramach trasy promującej ten projekt, zorganizujemy lekcje dla dzieci, podczas których będą mogły pograć sobie na instrumentach, wypróbować iPada, skomponować samodzielnie piosenki i zabrać je ze sobą do domu. Nauczyciele pokażą im podstawy muzykologii i podobieństwa zjawisk muzycznych do tych zachodzących w przyrodzie.

Reklama

Projekt "Biophilia" promuje singel "Crystalline". Ostatni longplay Islandki, "Volta", pochodzi z maja 2007 roku.