Autorski wybór niepublikowanych wcześniej nagrań stanowi gratkę dla koneserów i znakomitą pierwszą czytankę dla nowicjuszy. W centrum dwupłytowego albumu pozostają wielokrotnie rejestrowane przez artystę arcydzieła jego ulubionego kompozytora - Ludwiga van Beethovena.

To wykonania jak zwykle klasyczne, zrównoważone, dopieszczone w detalach, unikające wszelkich romantycznych ekstrawagancji . Młodzieńcze "33 Wariacji na temat walca Diabellego" budzić może pewne wątpliwości u zatwardziałych wielbicieli pianisty, ale już Sonata A-dur op.101 pokazuje w pełni dojrzałego Brendla. Wstępne allegretto pełne jest niespotykanego wdzięku, zaś "swingujące" vivace wyśpiewuje dramatyczny konflikt, unikając pustej krzykliwości. Beethoven Brendla od początku był głęboko przeżyty i przemyślany, upływ czasu nie przynosił żadnych interpretacyjnych wolt, a jedynie pieczołowite szlifowanie szczegółów w dążeniu do doskonałości.

Nie mniej ciekawe są spotkania pianisty z odległym jego temperamentowi repertuarem romantycznym: "Variations sérieuses" Mendelssohna, "Grande polonaise brillante" Chopina oraz elegiami Włocha Ferrucia Busoniego (dwóch ostatnich kompozytorów grywał bardzo rzadko). Tu też Brendel wychodzi obronną ręką. Zwłaszcza wirtuozowski taniec polskiego kompozytora obleczony w lekkość i płynność niczym z Mozartowskiego menueta zachwyca nowym blaskiem.

Alfred Brendel, Unpublished Live And Radio Performances 1968-2001
Universal