Coldplay i duchy, czyli wszystko o nowej płycie [ZDJĘCIA]
1 Na nowym longplayu grupy Coldplay znajdzie się jedynie dziewięć piosenek. Pierwszym zwiastunem wydawnictwa jest kawałek "Magic". Do utworu powstał teledysk, który zrealizował wielki mistrz wideoklipów, laureat Grammy, Szwed Jonas Åkerlund, który ma na koncie współpracę chociażby z Madonną, Britney Spears, Lady Gagą, Robbie'em Williamsem, Ozzym Osbourne'em, Davidem Guettą i Rammstein. Lider Coldplay, Chris Martin, wcielił się w filmiku w lojalnego asystenta i jednocześnie brutalnego męża osoby czyniącej magiczne sztuczki. Z kolei tę rolę gra jedna z największych i najpiękniejszych gwiazd kina, Chinka Ziyi Zhang, którą znamy chociażby z filmu "Przyczajony tygrys, ukryty smok"
PAP/EPA / Rolf Vennenbernd
2 W 1996 roku w londyńskim University Collage London spotkało się czterech muzyków-amatorów: Chris Martin, John Buckland, Guy Berryman i Will Champion. Martin i Champion zaczęli wspólnie pracować nad własnymi kompozycjami, a grupa zaczęła regularne próby. Po koncertach w uniwersyteckich klubach, zespół stał się lokalną atrakcją. Cztery lata później, już jako Coldplay, debiutowali płytą "Parachutes" i niemal z dnia na dzień stali się jedną z najpopularniejszych formacji pop-rockowych
PAP/EPA / Rolf Vennenbernd
3 Ich popularność rosła dzięki przebojom "Yellow" i "Trouble". Płyta sprzedała się w nakładzie 70 tysięcy egzemplarzy (w Stanach Zjednoczonych sprzedał się milion egzemplarzy) i dotarła na szczyty brytyjskich list przebojów. Otrzymała również nagrodę Grammy w kategorii "Najlepszy album alternatywny". Wokalista Chris Martin przyznawał, że sukces pierwszego krążka był niezbędny na drodze do zostanie "największym, najlepszym zespołem na świecie". Bestsellerem stał się również kolejny krążek grupy – "A Rush Of Blood to the Head". Zespół ponownie otrzymał Grammy oraz nagrodę magazynu "Q", a utwory "In My Place", "The Scientist" i "Clocks" nucił cały świat
PAP/EPA / Rolf Vennenbernd
4
PAP/EPA / Rolf Vennenbernd
5 Coldplay znany jest również ze swojego nieugiętego stanowiska antykorporacyjnego. Zespół odmawiał już sprzedaży swoich utworów koncernom Diet Coke i Gap, które chciały użyć piosenek "Yellow" i "Trouble" w reklamach swoich produktów. – Nie moglibyśmy ze sobą żyć gdybyśmy wyprzedali znaczenie naszych piosenek – tłumaczył Martin. Grupa oddaje również 10 procent swojego zarobku organizacjom charytatywnym. Angażuje się również w różne akcje antywojenne i ekologiczne
Warner Music Poland
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję