Za sprawą trzech EP-ek ("The Bells Sketch", "CMYK" i "Klavierwerke") i singla z intymną wersją piosenki "Limit To Your Love" z repertuaru Feist, James Blake stał się sensacją minionego roku, trafiając na drugie miejsce prestiżowej listy BBC Sound 2011. Nikogo też nie zaskoczył sukces wydanego przed rokiem debiutanckiego albumu Blake'a, zatytułowanego po prostu "James Blake". Wyróżniony prestiżową nagrodą Mercury Prize artysta proponuje wyciszone, akustyczne brzmienie połączone z delikatną pulsacją basu i oszczędną elektroniką.
– Tak brzmiałby Daft Punk gdyby w składzie miał jeszcze perkusistę – mówiło się o Digitalism tuż po premierze ich pierwszych singli i koncertów. Jens "Jence" Moelle i Ismail "Isi" Tüfekçi postanowili założyć zespół bazujący na dwójce didżejów, ale którego nie można pomylić z żadnym innym duetem na klubowej scenie. Grać jak prawdziwa kapela – to ich odwieczna dewiza, którą starali się wprowadzać nie tylko na żywo, ale i w studiu, przy okazji nagrywania płyt "Idealism" oraz "I Love You, Dude". Na pierwszej z nich zadzierali nosa brudnym, syntezatorowym brzmieniem, na drugiej - wydanej nie tak dawno, bo w maju 2011 roku - nieco złagodnieli, ale wciąż trudno przy ich kawałkach ustać w miejscu. Wie coś na ten temat Julian Casablancas z The Strokes, który gościnnie zaśpiewał w utworze "Forrest Gump".
Wcześniej udział w imprezie potwierdził Squarepusher. Pierwsza polska edycja festiwalu Electronic Beats odbyła się 2 grudnia w Soho Factory w Warszawie. Wystąpili wówczas Groove Armada, The Drums, Wiley czy Zola Jesus.