Według MGA lalka miała trafić do sklepów w okresie przedświątecznej sprzedaży z końcem 2011 r., ale Lady GaGa i współpracująca z nią firma koncentrowały się wówczas na promocji perfum, których była twarzą. W planach Lady GaGa ma być wypuszczenie lalki w tym samym czasie, co nowego albumu, a więc dopiero w 2013 r.
MGA nie wywiązała się w związku z tym z umów z dystrybutorami lalki Bratz, którzy mieli ją sprzedawać na 10 rynkach. Swoje straty z tego tytułu ocenia na 28 mln USD.
Producent gadżetów i zabawek Bravado International Group, będącego oddziałem Universal Music – firmy współpracującej z Lady GaGą przy produkcji i dystrybucji produktów z nią związanych, oświadczył, że twierdzenia MGA są bezpodstawne.
– Universal Music będzie się energicznie przeciwstawiać w sądzie roszczeniom – zapowiedział Peter Lofomento z Bravado. Z kolei przedstawicielka Lady GaGi twierdzi, że spór dotyczy MGA i Universal Music, a nie piosenkarki osobiście.
W 2011 r. MGA Entertainment wygrała sprawę o 310 mln USD odszkodowań od producenta zabawek Mattel, który rościł sobie prawa własności do znaku towarowego lalek Bratz.