Finał ligi NFL od lat gromadzi przed telewizorami rekordową widownię, a kilkunastosekundowe reklamy podczas transmisji kosztują miliony dolarów. Do tej pory NFL nie płaciło artystom za występy – pokrywało jednak koszty organizacji koncertów i przyjazdu – mowa także o milionach dolarów. Teraz szefowie chcą, by muzycy podzielili się z NFL zyskami pochodzącymi z tras koncertowych organizowanych po Super Bowl.
Pojawienie się na finale rozgrywek jest bowiem znakomitą reklamą. Beyoncé ogłosiła trasę "Mrs. Carter Show" zaraz po swoim występie w 2013 roku, bilety na "Moonshine Jungle" tour Bruno Marsa pojawiły się w sprzedaży także w poniedziałek po finale ligi futbolu amerykańskiego (2014 rok).
Jak podaje "The Wall Street Journal" propozycje występu w przerwie przyszłorocznego Super Bowl otrzymali Rihanna, Katy Perry oraz Coldplay. Przedstawiciele artystów zareagowali jednak chłodno na nowe wymagania NFL.
Super Bowl XLIX odbędzie się 1 lutego 2015 roku na University of Phoenix Stadium na przedmieściach Phoenix w Arizonie.