Organizatorzy przedsięwzięcia zapewniają, że spotkanie, mimo fizycznego braku Bjork w Polsce, powinno zadowolić wszystkich zainteresowanych. Artystka zostanie podłączona do czujników w ten sposób, aby awatar wyświetlany w Polsce, na ekranie, w pełni oddawał jej każdy ruch. Wystawa "Bjork Digital" jest elementem tegorocznej edycji Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk. „Avatar Performance” towarzyszyć będzie sobotniej gali laureatów.

Reklama

Avatar Performance to unikalne przedsięwzięcie, które Bjork wykonuje niezwykle rzadko. W Poznaniu będziemy oglądać ją na ekranie w czasie rzeczywistym, tak jakby była tu fizycznie. Wywiad z wizualną reprezentacją artystki odbędzie się podczas otwartych wykładów Open University” – powiedziała w imieniu organizatorów Anna Krzyżanowska.

Wydarzenie z udziałem Bjork, podobnie jak i inne, odbywające się w ramach tzw. Open University spotkań i wykładów światowych sław w dziedzinie mody i nowych technologii, jest otwarte dla publiczności.

Interaktywna wystawa "Bjork Digital" prezentowana jest w Starym Browarze od początku października. Do tego przedsięwzięcia islandzka artystka zaprosiła twórców z całego świata. Do tej pory wystawa była pokazywana m.in w Londynie, Sydney i Tokio. W Polsce gości po raz pierwszy.

Reklama

"Wystawa cieszy się ogromnym zainteresowaniem, mamy gości nie tylko z całej Polski, ale i z różnych stron Europy. Projekt Bjork spotyka się z bardzo dobrym odbiorem; ta wystawa to eksplozja emocji, rzecz ciekawa nie tylko dla fanów artystki, ale, szerzej, ludzi wrażliwych na sztukę, zainteresowanych udziałem w niej nowych technologii” – powiedziała Krzyżanowska.

Na wystawę składa się seria prac zrealizowanych m.in. w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Projekt według koncepcji Bjork i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry’ego powstał przy udziale uznanych reżyserów, programistów i grafików. Prezentowane są filmy w reżyserii m.in. Michela Gondry’ego, Spike’a Jonze’a i Alexandra McQueena.

Część prac tj. "Stonemilker", czy "Mouth Mantra" widzowie oglądają, mając na głowach gogle VR. W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni z kilkudziesięcioma głośnikami, prezentowany jest "Black Lake" stworzony przez Bjork i Andrew Huanga na zamówienie nowojorskiego MoMA. "Bjork Digital" można oglądać do końca października.

Reklama

Art&Fashion Forum to, zdaniem organizatorów przedsięwzięcia, najbardziej innowacyjne w Polsce wydarzenie świata mody i sztuki. W tym roku ma swoją 11. edycję, w jego ramach odbywają się liczne warsztaty, wykłady i New Market by Tutu, targi młodych projektantów.

W trakcie sobotniej gali Forum nagrodzeni zostaną najlepsi studenci odbywających się w jego ramach warsztatów; wyróżnienia zostaną przyznane w pięciu kategoriach: projektowaniu mody, projektowaniu biżuterii, ilustracji mody, fotografii i pisaniu o modzie. Nagrody główne to staże w prestiżowym Central St. Martins College of Art & Design w Londynie.