To bez wątpienia działo historyczne. Kiedy w 1991 roku pojawił się w MTV zmienił postrzeganie muzyki i rozpoczął grunge'ową rewolucję. Na kilka lat stał się wyznacznikiem mody nie tylko muzycznej - zmienił sposób ubierania się, co dobitnie zostało pokazane w filmie dokumentalnym "Hype!", pokazujący fenomen muzyki ze Seattle.

Reklama

"Smells Like Teen Spirit" jest drugim po "November Rain" teledyskiem na serwisie YouTube, który osiągnął wynik powyżej miliarda wyświetleń. Taki wynik może szokować, jeśli popatrzymy, jak wielka popularnością cieszyły się płyty wydane w latach dziewięćdziesiątych.

Warto pamiętać, że to efekt skali - YouTube powstał w 2005 roku. Duża część klipów pojawiła się tam znacznie później. Opisywany teledysk Nirvany oficjalnie pojawił się dopiero w 2009 roku. Jednak to w ostatnich latach jego popularność wzrasta - dzieje się tak i ze względu na sentyment starszych, jak i fascynację młodych fanów starszymi, rockowymi nagraniami.