Dzieło muzycznie opiera się na łączeniu akustycznych i syntetycznych brzmień, w warstwie słownej realizm ściera się z abstrakcją. Na płycie pojawiają się oryginalne, kojące dźwięki bardzo rzadkiego instrumentu w kształcie przypominającego UFO, o nazwie hang drum, na którym gościnnie zagrał Wojtek Pęczek. Utwory ubarwia szalona wiolonczela Jana Stokłosy, a także flety, saksofony i klarnety. Longplay promuje piosenka "Fastrygi".

Reklama

Zespół zaprosił do współpracy cenionego producenta młodego pokolenia Marka Dziedzica. – Marek to wymagający producent, naprowadzał nas na nowe tropy, zachęcił do odważnego myślenia o stylistykach, które łączymy – mówi Mela Koteluk. – Był moim uchem z zewnątrz – będąc w epicentrum, potrafił jednocześnie z dużym dystansem uczestniczyć w działaniach zespołu. Udało nam się połączyć minimalizm z muzycznym bogactwem, czyli poniekąd ogień z wodą. To album pełen kontrastów, tak jak czas i okoliczności, w których powstawał. Dla mnie "Migracje" są zapisem etapu, na którym byliśmy z zespołem od czasu wydania pierwszego albumu, bez wątpienia jednego z wielu przyszłych.

W nagraniach uczestniczył zespół Meli w składzie: Tomasz "Serek" Krawczyk (gitary elektryczne, akustyczne), Kornel Jasiński (gitara basowa), Krzysiek Łochowicz (gitary elektryczne, akustyczne, banjo, autoharfa), Robert Rasz (perkusja), Miłosz Wośko (instrumenty klawiszowe), Aleksandra Chludek (chórki). Gościnnie zagrali: Piotr Łyszkiewicz (klarnety, saksofony), Mariusz "Fazi" Mielczarek (flet), Jan Stokłosa (wiolonczela), Wojtek Peczek (hang drum).

Mela Koteluk zadebiutowała płytą "Spadochron" w maju 2012 roku.