Coldplay – krótka historia wielkiego sukcesu
1 Cztery lata później, już jako Coldplay, debiutowali płytą "Parachutes" i niemal z dnia na dzień stali się jedną z najpopularniejszych formacji pop-rockowych
AP / JOHN STILLWELL
2 Ich popularność rosła dzięki przebojom "Yellow" i "Trouble". Płyta sprzedała się w nakładzie 70 tysięcy egzemplarzy (w Stanach Zjednoczonych sprzedał się milion egzemplarzy) i dotarła na szczyty brytyjskich list przebojów
AP / MARCO UGARTE
3 Płyta "Parachutes" otrzymała również nagrodę Grammy w kategorii "Najlepszy album alternatywny".
EMI Music
4 Wokalista Chris Martin przyznawał, że sukces pierwszego krążka był niezbędny na drodze do zostanie "największym, najlepszym zespołem na świecie"
AP / KIN CHEUNG
5 "A Rush Of Blood to the Head", kolejny krążek grupy, właściwie skopiował sukces debiutanckiej płyty. Zespół ponownie otrzymał nagrodę Grammy a także nagrodę magazynu "Q". Sukces płyty związany był z popularnością utworów "In My Place", "The Scientist" i "Clocks", do których przygotowano teledyski emitowane w najpopularniejszych muzycznych stacjach telewizyjnych
AP / RICHARD LEWIS
6
EMI Music
7 Występy zespołu zaczęły być okraszane efektowną oprawą świetlną, przypominającą koncerty grupy U2. Członkowie Coldplay na każdym kroku spotykali się z porównaniami do irlandzkiego zespołu, które Martin zbywał jako "idiotyczne"
Alter Art
8 W 2011 roku Coldplay skończył nagrywać swój ostatni krążek "Mylo Xyloto". W rozmowie z BBC Martin i Champion powiedzieli, że "płyta jest na temat miłości, uzależnienia, ucieczki"
EMI Music
9 "Mylo Xyloto" promował singiel "Every Teardrop Is a Waterfall". Z wynikiem 908 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, album został najlepiej sprzedającą się płytą w Wielkiej Brytanii
EMI Music
10 Zespół znany jest również ze swojego nieugiętego stanowiska antykorporacyjnego. Coldplay odmawiał już sprzedaży swoich utworów koncernom Diet Coke i Gap, które chciały użyć piosenek "Yellow" i "Trouble" w reklamach swoich produktów. "Nie moglibyśmy ze sobą żyć gdybyśmy wyprzedali znaczenie naszych piosenek." – tłumaczył Martin. Grupa oddaje również 10 procent swojego zarobku organizacjom charytatywnym. Angażuje się również w różne akcje antywojenne i ekologiczne
AP / Mark J. Terrill
11 Coldplay wystąpił w Polsce podczas 10 edycji festiwalu Open'er Festival w Gdyni w 2011 roku. 19 września Brytyjczycy zagrają na Stadionie Narodowym
EMI Music