Dwucyfrowy wzrost przychodów z muzyki zaraportował Związek Producentów Audio Video. Polski rynek muzyczny kolejny rok notuje wzrosty. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przychód ze sprzedaży muzyki w Polsce osiągnął poziom 147,5 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku 2018 o ponad 10 procent.

Reklama
Media

Za wzrost na rynku muzycznym odpowiada głównie sprzedaż cyfrowa. W pierwszej połowie bieżącego roku wzrosła o 27%, przynosząc prawie 13 mln więcej niż przed rokiem. Z kwotą przychodu na poziomie 61 mln zł stanowi już ponad 41% łącznej sprzedaży muzyki. Jest to kolejny rok wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej.

Media

Sprzedaż fizyczna utrzymała się praktycznie na poziomie sprzed roku, przy kwocie 86,5 mln zł, wypracowując niewielki wzrost o 0,6%. Spadek sprzedaży płyt CD (o 6,8%) został zniwelowany przez wzrost sprzedaży albumów winylowych: w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku czarne płyty przyniosły prawie 5,3 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 38,7%), osiągając poziom 18,9 mln zł i prawie 22-procentowy udział w sprzedaży fizycznej.

O prawie 30% wzrósł sam przychód ze streamingu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy wygenerował 57,3 mln zł przychodu, stanowiąc 94% sprzedaży cyfrowej.

Media

Co ważne, na nośnikach fizycznych znacząco wzrósł udział repertuaru polskiego. Rodzimi artyści byli odpowiedzialni za ponad połowę przychodu (51%). Udział polskiego repertuaru wzrósł o prawie 16% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Media