Dwucyfrowy wzrost przychodów z muzyki zaraportował Związek Producentów Audio Video. Polski rynek muzyczny kolejny rok notuje wzrosty. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przychód ze sprzedaży muzyki w Polsce osiągnął poziom 147,5 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku 2018 o ponad 10 procent.

Raport ZPAV Media

Za wzrost na rynku muzycznym odpowiada głównie sprzedaż cyfrowa. W pierwszej połowie bieżącego roku wzrosła o 27%, przynosząc prawie 13 mln więcej niż przed rokiem. Z kwotą przychodu na poziomie 61 mln zł stanowi już ponad 41% łącznej sprzedaży muzyki. Jest to kolejny rok wzrostu udziału sprzedaży cyfrowej.

Raport ZPAV Media

Sprzedaż fizyczna utrzymała się praktycznie na poziomie sprzed roku, przy kwocie 86,5 mln zł, wypracowując niewielki wzrost o 0,6%. Spadek sprzedaży płyt CD (o 6,8%) został zniwelowany przez wzrost sprzedaży albumów winylowych: w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku czarne płyty przyniosły prawie 5,3 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 38,7%), osiągając poziom 18,9 mln zł i prawie 22-procentowy udział w sprzedaży fizycznej.

O prawie 30% wzrósł sam przychód ze streamingu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy wygenerował 57,3 mln zł przychodu, stanowiąc 94% sprzedaży cyfrowej.

Raport ZPAV Media

Co ważne, na nośnikach fizycznych znacząco wzrósł udział repertuaru polskiego. Rodzimi artyści byli odpowiedzialni za ponad połowę przychodu (51%). Udział polskiego repertuaru wzrósł o prawie 16% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Raport ZPAV Media