To zresztą nie pierwszy jego kontakt z kinem przedwojennym, grał już m.in. do klasyków tamtego kina, chociażby "Gabinetu doktora Caligari". Teraz do swojego projektu zaprosił chociażby Asję Czajkowską, Czesława Mozila, Michała Urbaniaka, Wojciecha Mazolewskiego, Tomasza Lipińskiego czy Roberta Brylewskiego.
Jak poradzili sobie z przebojami Eugeniusza Bodo i jego kolegów z branży z tamtych lat? "Kino mocne" wypełnione jest klimatem jazzowym, elektroniką, czasem okraszone kabaretowym stylem ("Reformy pani minister" z Brylewskim). Najlepiej wypadają tu wersje ze smyczkami, pianinem i trąbkami: egzotyczne "W tę upalną noc" z Urbaniakiem czy "Ach, śpij, kochanie" z Urbaniakiem i Mazolewskim. Warte uwagi, choć chyba nie w pełni satysfakcjonujące.
Makaruk | Kino mocne | Agora