Bestsellery 2014: 10 najpopularniejszych płyt [RANKING]
1 Najlepszym wynikiem sprzedaży mogą pochwalić się twórcy soundtracku do filmu "Kraina lodu". Zestaw zawiera 10 oryginalnych piosnek, które napisali Kristen Anderson-Lopez i Robert Lopez oraz 22 ilustracyjne kompozycje autorstwa Christophe'a Becka. Dzieło promował wykonany w filmie przez Idinę Menzel i wyróżniony Oscarem hit "Let It Go"
Universal Music Polska
2 Nowy album jednej z największych gwiazd obecnej dekady już w pierwszym tygodniu sprzedaży kupiło ponad milion fanów
Universal Music Polska
3 – Brytyjczycy kreowani są na ostatni wielki rockowy zespołu XXI wieku, który sprzedaje miliony płyt, zapełnia stadiony i jest headlinerem festiwali. Chris Martin korzysta z rad Bono, Michaela Stipe’a i Micka Jaggera. Jednak muzyka Coldplay niewiele ma wspólnego z energią i brzmieniem, jakie kultywują Kings Of Leon, Queens of the Stone Age czy Jack White. Ich rock jest podrasowany elektroniką i tanecznymi rytmami, a melodie i chwytliwe refreny mają duży potencjał radiowy – tak o "Ghost Stories" pisał Jacek Skolimowski w recenzji dla "Dziennika. Gazety Prawnej"
Warner Music Poland
4 Pierwsza solowa płyta 22-letniego Sama Smitha trafiła na szczyt zestawień najchętniej kupowanych płyt w wielu krajach z Wielką Brytanią włącznie. I już w pierwszym tygodniu po premierze rozeszła się w nakładzie przekraczającym 101 tysięcy kopii, co było najlepszym wynikiem debiutanta w 2014 roku
Universal Music Polska
5 Tak w filmie "Strażnicy Galaktyki" (odgrywają ważną rolę w życiu Star-Lorda), jaki i na płycie można usłyszeć klasyczne przeboje z lat 60-tych i 70-tych. Są wśród nich "Hooked on a Feeling" w wykonaniu Blue Swede oraz "I Want You Back" śpiewane przez The Jackson 5. Soundtrack cieszył się takim wzięciem, że wydano specjalną limitowaną edycję "Awesome Mix Vol. 1"… na kasecie
Media
6 Beyoncé Knowles wydała swój piąty krążek z zaskoczenia. Pojawił się w serwisie iTunes bez jakiejkolwiek kampanii reklamowej. W dzisiejszych czasach to wyjątkowo odważne i ryzykowne, ale nie w przypadku Knowles. Brak promocji jest w jej przypadku właśnie najlepszym ruchem marketingowym. Świadczą o tym chociażby: pobranie w ciągu tygodnia z iTunes milion razy, 1. miejsce listy Billboard Top200, pokrycie się złotem w Wielkiej Brytanii, szczyty list przebojów w wielu krajach. Do tego doszła dobra fala ocen recenzentów magazynów "Rolling Stone", "NME" czy "Spin"
Sony Music
7 Ella Yelich-O'Connor już jako 14-latka podpisała kontrakt z wydawniczym gigantem, który roztoczył nad nią swój parasol. Efekt "pracowania" nad Lorde w postaci singla "Royals" powalił. Avantpopowy numer znalazł się na szczycie UK Singles Chart, znakomicie radził sobie na Billboard's Hot 100 chart. Sama płyta "Pure Heroine" również trafiła do wielu prestiżowych zestawień
Universal Music Polska
8 Wygląda jak mocno zaniedbany książę Harry, ale ambicje ma co najmniej jak Adele. Ed Sheeran najpierw został ulubieńcem Anglików, a potem z płytą "x" chce podbił resztę świata
Media
9 Nominowany do Grammy 2015 album amerykańskiej gwiazdy country
Media
10 Nowi idole nastolatek zdobyli na swoim kanale kilkadziesiąt milionów wyświetleń, bilety na koncerty sprzedają w ciągu kilku minut, a ich pierwszy studyjny album okazał się międzynarodowym hitem. Także na iTunes
Media