Madonna od 30 lat – tak zaczynała królowa muzyki pop
1 Madonna, kobieta, która na wiele lat zawładnęła listami przebojów i parkietami na całym świecie, zawsze wierzyła w siłę muzyki i tańca. Na swoim pierwszym małym krążku nie mogła umieścić piosenki o innej tematyce. Nagraniem "Everybody" nie tylko zainaugurowała swoją wielką karierę, ale wyznaczyła również jej dalszy bieg
AP
2 Wiosną 1982 roku. Madonna miała za sobą kilka lat występów w niszowych nowojorskich zespołach rockowych. Grała na perkusji i na gitarze, udzielała się wokalnie, była autorką sporej części repertuaru. Choć na scenie emanowała niespożytą energią, nie wypadała przekonująco w roli typowej "rock chick" (ang. rockowa laska)
Media
3 Jako wykształcona tancerka prawdziwą siebie odnajdowała na parkiecie klubowym. – Miała osobowość. Kiedy tańczyła, wszyscy gromadzili się wokół niej – wspomina Mark Kamins, D.J., który jako pierwszy puścił w klubie taśmę demo Madonny z jej autorską piosenką "Everybody" i któremu artystka zawdzięcza kontrakt płytowy
AP / RUSTY KENNEDY
4 Kamins szybko wyczuł potencjał Madonny i jako aspirujący łowca talentów wytwórni Island Records próbował wynegocjować jej kontrakt. Szef wytwórni, słynny Chris Blackwell, odmówił, twierdząc, że debiutantka nie jest jeszcze gotowa na podpisanie umowy. Innego zdania był Seymour Stein, dyrektor niszowej oficyny Sire Records, którego taśma Madonny i przede wszystkim ona sama, wprawiły w zachwyt
AP / BARRY SWEET
5 Profesjonalne nagrania studyjne pierwszego singla Madonny rozpoczęły się latem 1982 roku w nowojorskim studiu Blank Tape. Producentem został debiutujący w tej roli Mark Kamins
Warner Music Poland
6 – Wynająłem najlepszych muzyków sesyjnych – wspomina Kamins. – Na perkusji grał Leslie Mink a na klawiszach Fred Zarr. Madonna zarejestrowała swój wokal za jednym podejściem
AP / MARIO SURIANI
7 – Była bardzo pewna swojego głosu – mówi producent. Efektem finalnym sesji nagraniowej była piosenka oddającą hołd kulturze klubowej w najbardziej dosłowny sposób – nawołując do śpiewu i tańca
Warner Music Poland
8 Utwór "Everybody" ze swoją pulsującą rytmiką i soulującym wokalem dawał do zrozumienia, że Madonna jest... czarnoskóra! Marketingowcy z Sire Records w porozumieniu z Madonną wykorzystali sytuację i na okładce singla zamiast zdjęcia wykonawczyni umieścili kolorowy kolarz uliczny. Dzięki takiemu rozwiązaniu debiutująca Madonna zdobyła uznanie zarówno na parkietach, jak i w radiu oraz umocniła swoją pozycję wiarygodnej przedstawicielki kultury klubowej. "– Jestem białą artystką, która wykonuje rhythm'n'bluesowe piosenki, które puszczane są w popowych radiostacjach – powiedziała w MTV, gdy teledysk do piosenki trafił do emisji kilka miesięcy po premierze płyty
AP / CRAIG MATHEW
9 Komercyjny sukces "Everybody" był umiarkowany, ale zwrócił na Madonnę uwagę klubowych bywalców, których intrygował jej wygląd i charyzma. Jej wizerunek, będący oryginalnym połączeniem stylu punkowego i estetyki sklepu z używaną odzieżą wkrótce stał się jednym z symboli lat 80. a sama Madonna ich niekwestionowaną ikoną
AP / David Fondiller
10 Do tematyki tańca i śpiewu Madonna powracała w swojej twórczości wielokrotnie, choćby w takich przebojach nr 1, jak "Into The Groove", "Vogue" czy "Music". Artystka nigdy nie zapomniała o swoich korzeniach, wykształceniu tanecznym i kulturze klubowej, z której wyrosła
Warner Music Poland
11 Nagraniem "Music" z 2000 roku Madonna w pewnym sensie zatoczyła koło – ukazała się światu jako nieposkromiona imprezowiczka, zakochana w brzmieniach parkietu dziewczyna, która wytańczyła i wyśpiewała sobie drogę na szczyt. Sam teledysk, pełen metafor i odniesień do jej bezprecedensowej kariery pozostaje najlepszym podsumowaniem zjawiska o nazwie Madonna. Zjawiska ukształtowanego nie tylko poprzez nagą ambicję, zmysł biznesowy i szaloną kreatywność, ale przede wszystkim przez miłość do muzyki
Warner Music Poland