Paul Williams z Leadfoot Productions zapewniał agencję AFP, że reakcja na jego promocję była "przytłaczająco pozytywna". Krytycy, którzy zdobyli jego numer telefonu wyrazili jednak „jasno swoje poglądy”.

Reklama

Williams wyjaśnił, że główny zespół koncertu, Teenage BottleRocket, odniósł się początkowo sceptycznie do projektu. W końcu na to przystał.

Przedstawiciel Leadfoot Productions podkreślił, że szczepienia dostępne są już dla wszystkich od 12 roku życia. Jak dodał chciał zaoferować ludziom pragnącym uczestniczyć znowu w koncertach na żywo bezpieczną rozrywkę i zachęcić do szczepienia.

Dać dobry przykład

"Chcemy dać dobry przykład (…) zostaliśmy zaszczepieni. Bardzo byśmy chcieli, żebyście też się zaszczepili. Chodźcie imprezować z nami. Bezpieczeństwo pierwsze, impreza na drugim miejscu" – mówił fanom w wideo na Facebooku, wokalista i gitarzysta zespołu Ray Carlisle.

Władze federalne, a także stanowe w USA starają się przekonać społeczeństwo o konieczności kontynuowania akcji szczepień, która w kwietniu straciła nieco impet. Szeroko nagłaśniane były informacje o kobiecie w Ohio, która wygrała milion dolarów na loterii „szczepionkowej”. Z podobnymi projektami wystąpiły m.in. stany Kolorado, Oregon i Maryland.

W Nowym Jorku można wygrać m.in. stypendium na studia a także bezpłatne bilety na pociąg i karty wstępu do metra. W jednej z waszyngtońskich restauracji kucharz Jose Andres oferował 50-dolarowe bony dla zaszczepionych klientów. Jeszcze inni dają za zaświadczenie o szczepieniu piwo gratis.

Williams zwrócił uwagę w opublikowanej w sobotę rozmowie z AFP, że do tej pory nikt nie wystąpił z pomysłem przekonania do zaszczepienia się fanów rocka.

"Chciałem, żeby dzieci, które chcą iść na koncert zaszczepiły się" – zaznaczył dodając, że może sprzedać 250 zniżkowych biletów. Przyznał jednak, że jak dotąd nikt jeszcze z tej oferty nie skorzystał.