Paul McCartney daje radę z młodziakami - NOWE ZDJĘCIA!
1 Za producentką konsolą zasiadł też Ethan Johns. Specjalista od rocka (pracował z Kings of Leon, Kaiser Chiefs), najlepszy brytyjski producent roku 2012 (Brit Award) przygotował wraz z McCartneyem dwa akustyczne spowalniacze: "Hosanna" oraz "Early Days", w którym Paul wspomina czasy z The Beatles
Universal Music Polska
2 Kolejny producencki magik to Giles Martin, syn realizatora nagrań Beatlesów – George’a. On odpowiada za największą liczbę utworów, ale trudno powiedzieć o nich więcej niż że to solidne, popowe numery
Universal Music Polska
3 Wreszcie mamy Marka Ronsona, pracującego wcześniej m.in. z Amy Winehouse, Kaiser Chiefs i Bruno Marsem. "Jego" numery to singlowy "New" oraz "Alligator". Mark podobnie jak w przypadku pracy chociażby z Amy ewidentnie cofa się tutaj do klimatu retro
Universal Music Polska
4 Sam McCartney przyznaje, że wyszedł z tego muzyczny galimatias. Każdy z producentów prezentuje inny styl, choć oczywiście na "New" determinuje go Macca. Można się do tego braku spójności przyczepić, ale na pewno dzięki wielu różnym zakrętom płyta nie nudzi
Universal Music Polska
5 Promując ten album, Paul wykorzystał wszystkie popularne środki komunikacji i przygotował niekonwencjonalną strategię. "New" brylowało na Instagramie i SoundCloud. Macca dał wywiad na Twitterze, odpowiadając na pytania fanów. Zdradził w nim na przykład, że ostatnie płyty, jakie zakupił, to Kanye West "Yeezus", The National "Trouble Will Find Me" oraz Jay Z "Magna Carta" i że najcięższym momentem przy pisaniu piosenek jest dla niego ich skończenie
Universal Music Polska
6 Płyty można było posłuchać przed premierą w samochodach, wjeżdżając nimi w odpowiednie miejsce w Los Angeles, albo w salonie pewnej marki w Nowym Jorku. Oprócz tego Macca dał niespodziewane (a dokładniej zapowiedziane zaledwie godzinę wcześniej na swoim Twitterze) koncerty na nowojorskim Times Square oraz londyńskim Covent Garden
Universal Music Polska
7 Zaskoczeniem był również minikoncert dla czterystu studentów w Frank Sinatra School for the Arts w Nowym Jorku, który można było obejrzeć na stronie Yahoo! Paul nie mógł też nie pojawić się w najpopularniejszych telewizyjnych show w stylu "Graham Norton Show" oraz "Later ... with Jools Holland"
AP / Jonathan Short
8 Warto podkreślić prostotę okładki. Instalacja z kolorowych świetlówek przypomina tu prace nowojorskiego minimalisty specjalizującego się w świetlnych obiektach Dana Flavina
Universal Music Polska
9 Producenckim miszmaszem i nowoczesnym image’em Paul na pewno ryzykował, ale ponownie wyszedł z tego obronną ręką. Podobnie jak Elton John czy David Bowie nie musi się już nikomu przypodobać, kierować trendami. Może właśnie dzięki temu, działając na luzie, każdy z nich nagrywa ciekawe materiały. Mocno osadzone w przeszłości, a jednak nieuciekające od współczesności
AP / Paul A. Hebert
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję