10 najlepszych piosenek z "Bondów" – nowy ranking!
1 Dzięki kompozycji duetu Barry/Bricusse córka Franka Sinatry wkroczyła do historii kina
AKPA
2 Upragnione pierwsze miejsce na listach przebojów dla utworu bondowskiego zdobył zespół Duran Duran w 1985 roku. Napisany do filmu "Zabójczy widok" kawałek powstał przypadkiem. Podczas jednego z hollywoodzkich przyjęć basista grupy wpadł na jednego z producentów serii filmów o agencie 007 i zapytał: – Kiedy wreszcie ktoś interesujący zaśpiewa w twoim filmie? Pytanie zadane pół żartem, pół serio zaowocowało nagraniem "A View To Kill" – jedną z najbardziej pamiętnych kompozycji serii
AKPA
3 U progu nowego wieku producenci filmowych przygód o agencie w służbie Jej Królewskiej Mości postawili uwspółcześnić nieco brzmienie Bonda. W 1999 r. temat do "Świat to za mało" wykonał brytyjski zespół sceny alternatywnej Garbage, a w 2002 piosenkę do "Śmierć nadejdzie jutro" napisała i zaśpiewała Madonna. Garbage zaproponowali dość tradycyjne podejście do tematu i nadali swojemu nagraniu "The World Is Not Enough" cechy typowe dla serii – w efekcie powstała stonowana kompozycja w rozbudowanej aranżacji orkiestrowej
Media
4 Nagranie "Nobody Does It Better" z filmu "Szpieg, który mnie kochał" z 1977 roku było pierwszym utworem serii, który został dostrzeżony przez Amerykańską Akademię Filmową. Nominowany do Oscara utwór był zarazem pierwszym, który nie nosił tytułu filmu, z którego pochodził. Ballada w wykonaniu Carly Simon cieszyła się sporym powodzeniem komercyjnym, docierając do Top 5 w USA i Wielkiej Brytanii
AKPA
5 Piosenkę "You Know My Name" Chris Cornell napisał razem z Davidem Arnoldem, kompozytorem soundtracku do "Casino Royale". Do historii przeszła jako pierwsza od 1987 roku piosenka tytułowa z serii filmów z Bondem śpiewana przez mężczyznę i pierwsza od 1983, która ma inny tytuł, niż tytuł filmu. Cornell jest też pierwszym Amerykaninem śpiewającym główny temat filmu z 007
Media / Jay Maidment
6 Shirley Bassey pozostaje niepisaną królową utworów bondowskich. Dla Jamesa Bonda śpiewała aż trzy razy – kolejno w 1964 roku ("Goldfinger") w 1971 roku ("Diamonds Are Forever" – "Diamenty są wieczne") i w 1979 ("Moonraker")
AKPA
7 Madonna udała się w rejony niespotykane ani wcześniej, ani później. Królowa muzyki pop zaproponowała nowatorski utwór "Die Another Day" osadzony na bicie francuskiej muzyki undergroundowej oraz ozdobiony pociętą sekcją smyczkową i przefiltrowaną przez vocoder linią wokalną
AKPA
8 Jack White i Alicia Keys to z kolei wykonawcy, którzy narazili się swoją piosenką wiernym fanom serii o agencie 007
Media
9 "Goldfinger" był pierwszym hitem spod znaku 007 na listach przebojów. Producenci 3. z kolei filmu serii uznali, że jej dystyngowana maniera wokalna oraz szykowny wizerunek idealnie wpasują się w klimat filmu
AKPA
10 Paul McCartney otrzymał ofertę napisania piosenki "Live And Let Die" ("Żyj i pozwól umrzeć") w 1973 roku, zanim scenariusz filmu był gotowy. Eks-Beatles przyznał, że po raz pierwszy w karierze komponował w oparciu o sam tytuł. Producenci filmu zakładali, że słynny muzyk ograniczy się jedynie do napisania piosenki i odda jej wykonawstwo komu innemu. McCartney nie zgodził się jednak na pomysł wytwórni filmowej i jego interpretacja "Live And Let Die" zawędrowała w górne rejony list przebojów oraz otrzymała nominację do nagrody Grammy
AKPA